Friday, April 02, 2010

Cita-cita saya

Dalam sebuah meeting mengenai sesuatu...

saya: tahun lepas wat kat tioman tak tunggu saya pun
si A: ha'ah awk takde mase tu, awk g mane ek..
saya: sy kan beranak mase tu
si B: hmm betul betul
si A: takpe tahun ni je kita wat dekat sini (Selangor) , tahun depan kita wat kat Pulau Redang
saya: oo yeke..
si A: tapi,,tahun depan awk ade lagi kat sini? Awak nk sambung PHD ke
saya: ....speechless..

haha,, tetiba rase mcm tua, dan sedih dan sebagainya.. tp sy tetap nk gelak..ha ha..

nota kaki: sy akan tinggal di Bangi lagi. rumah pun dh beli kat sini. 'Bila sy besar saya bercita-cita nak jadi doktor' tetiba teringat karangan budak-budak sekolah rendah. Tp itu mase zaman saya. rasenya budak-budak sekarang dah makin advance. kalau tulis karangan tajuk 'cita-cita saya', boleh tulis dengan lebih jelas seperti ' cita-cita sy ingin menjadi pensyarah DS45' atau pun guru DG41, ataupun pegawai sistem maklumat F41 dan sebagainya..wah..class gitu..

lalalala

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...