Wednesday, April 08, 2009

Tahniah YB Nizar dan S. Manikumar dan Malcolm desu

He he..tahniah buat pengundi semua di Bukit Gantang, Bukit Selambau serta Batang Ai kerana keluar mengundi calon pilihan anda. Hmm.. memang menarik pilihanraya kali ni. Yang paling menarik adalah pilihanraya pemilihan ahli parlimen Bukit Gantang desu..sbbnya Parlimen Bukit Gantang ini terdiri daripada 3 kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) iaitu:
1 DUN Kuala Sepetang (N31),
2 DUN Changkat Jering
3 DUN Trong

Yang menarik di kawasan ini adalah terdapat 'ADUN Changkat Jering' menjadi ADUN Bebas apabila YB Mohd Osman Mohd Jailu yang gitu2 tu mengisytiharkan dirinya keluar daripada Parti Keadilan Rakyat. Kerusi Bukit Gantang kosong berikutan YB Roslan dikatakan meninggal dunia pada 9 Februari 2009 di Batu Gajah, Perak dipercayai kerana serangan jantung semasa sedang menunggang basikal untuk ke farmasi.

Daripada pilihanraya parlimen bukit gntang ni, kite yang diluar ni dpt lihat sape sebenarnya rakyat atau pengundi kwasan tu nak..ia seolah-olah solution secara tak lansung kepada kemelut yg melanda kat perak sana..walaupun YB Zambry selalu ditonjolkan sbg MB Perak, tp rakyat mahu siapa sebnarnya ye?........ Ia adalah simbolik kepada perlawanan antara penerimaan org kawasan parlimen Bukit Gantang samada mahukan YB Nizar atau setuju dgn tindakan YB Osman Jailu yang gitu-gitu ..hmm kesimpulan: ini adalah isyarat yg mereka dan keluarga mereka tidak setuju dgn YB Osman Jailu yg gitu-gitu...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...