Monday, June 07, 2010

Siapkan journal ASR &gambar di Genting


Saya skang ni sibuk siapkan jurnal Advance in Space Research yg seketul ni dah dpt comment dr reviewer. Jurnal yang bahasa melayu hari tu tak dibaiki2. Pastu ade yg satu antar kat Annals of Geophysics entah tak dpt feedback pun lagi. Saya nak fokus yg ASR ni sbb yng ni Dr nak saya setelkan sebelum masuk July sbb nnt Dr plak sibuk ngn lecture bila budak2 masuk sem baru. Mood sy biasa2 je..sy dan suami plan nk balik cuti kat kampung beberapa hari. Cik abe da lama apply cuti dan dah lulus pun. Saya je tak berani bersuara lagi kat Dr mardina..hu hu..risau jugak takut die marah desu..harap2 jurnal ni dapat siap minggu ni..

Saya skang ni xdpt nak gambar sinun sini sbb hari tu henset sony ericson k80i saya dah selamat masuk gulai ikan masin panas2 lagi yg sy baru siap masak. Muhammad Ashraf punye keje...sedih tau..skang dh hntar kedai dan dia hantar ke kilang sony terus untuk baiki. Rosak bahagian lens kamera. Hari tu try calling2 boleh lagi cuma bila nk tangkap gmbar lens die tak terbukak. Nmpak nyala merah je. He he..henset sy tu 2 in 1..sy suka dia sbb ni la..bab sms call tu takla penting sangat. Sbb sejak sy dah kawin ni dah takde pakwe2 lama nk contact dah:p. bak kate adik sy, 'dorang dah delete dah number kamu' ha ha..benarkah?

Saya nk jugakla tempek gambar seketul dua yg kat genting highland hari tu. mase smbutan anniversary ke 2 kahwin la kononnya...gambar2 ni adalah yang terakhir diambil sebelum ia rosak..


Bila dah petang, Ashraf dh kene tukar baju lain sbb baju dah comot dan kotor gara2 makan biskut tiger. Mase ni muka ok lagi..mase tunggu nk main game yg satu tu kene beratur panjang, sejam lebih jugak..Ashraf dah stat nk meragam sbb dia dh ngantuk, penat & dahaga susu. Silap sy tak bawak pam manual avent. Kalau tak boleh sumbat botol susu mase die dah lapar..sy bawak sebotol je pam pagi2 lepas subuh kat umah sebelum bertolak naik genting. Dah abes Ashraf minum, terpaksa isikan dengan air masak je..tp Ashraf takmau..Asalnya mmg nk bwk pam tu, pastu cancel...nyesal plak. Kalau tak, leh pam siap2 mase semayang zohor kat surau..nasib baik lah Ashraf ni baik dan tak memekik tak tentu pasal..elok2 dpt masuk gerabak ulat itu sy terus susukan Ashraf. Takpe sbb gerabak tu kecik2 dan terasing dr org2..sy naik ngn hubby dan adik ipar sy..tak smpai 5 minit Ashraf tertidur mase tgh menyusu..nyenyak gile smpai time balik, naik gondola(kete kabel) balik ke awana segala. Bila dh smpai Bangi da malam..baru die tersedar mase singgah masjid nk semayang maghrib.

Sekian. Saya nk g semayang Zohor laks.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...