Wednesday, June 02, 2010

Ulangtahun perkahwinanku 29 Mei 2010

Saya telah hidup bersama Encik ini selama 2 tahun. Org kata mcm mana pasangan kita, mcm itulah kita. Maksudnya bukanlah semua perangai sama, tp biasanya dari segi pandangan fikiran dan tindakan. Sebab pasangan kita adalah cermin kita. Suami adalah org paling dekat dengan isteri begitu juga bagi sang suami, yang mana isteri adalah insan yang paling dekat (..dan paling berkuasa ha ha..). Saya tidak bercadang menulis panjang cuma sedikit coretan peribadi sempena ulangtahun tahun perkahwinan kami yang kedua. Ini adalah gambar di hari bahagia itu. Saya akad nikah dan bersanding pada hari sama. Tidaklah bersanding menepung tawar bagai, hanya berpelamin utk bergambar dihari bahagia. Sesungguhnya saya sgt bahagia dengan perkahwinan ini. Kadang2 kita tak tahu cinta sejati yang kita konon menunggu dan jugak tercari2 itu rupenya dah ade depan mata (ala2 ayat dalam drama). Dulu konon2 sy ni adalah kenal dgn beberapa jejaka yg cuba mencuri hati sy. Bosan bila teringat sy telah membuang mase konon2 nk mencuba boleh ngam ke tak..rupenya bakal suami sy itu dh lama ade kat depan mata. Actually sy kenal suami ini sejak sekolah lagi sekelas mase form 4 and form 5. Tp tak pernah bertegur sapa. Kami jd sedikit rapat bila smbung master sama2 di UKM ni.

Mase encik ini cuba berbaik ngn sy,, sy masih igt ayat sms itu. "Saya ada sesuatu nk bagitahu awk, sy sebenarnya sayang sgt kat awk ni, tp tak tahulah awk mcm mana.." (ayat propose jenama encik ni). Sms ini smpai pd telefon bimbit sy ketika sy tgh nyenyak tidur dan membacanya dalam mamai, ketika itu sy kerja di Terengganu. Pagi esoknya sy resah nk balas camane..sebnarnya sy kurang minat nk bersirius, jd sy jwb 'saya rase lebih manis kalau kita jadi kawan saje.." Ngeh..ngeh.. akhirnya kawen jugak ..

Bersempena ulangan hari bahagia diakadnikahkan, kami pergi bercuti di Genting Highlands, bersama anakanda tercinta, Muhammad Ashraf. Saya sangat sayang kat encik ini kerana encik ini terlalu baik, suami terbaik dan abah terbaik juga. Dulu sy suka mengungkit ckp bersedih2 kononnya sy tak sempat merasa pergi bulan madu di tempat best macam konon g Perth ke (ceh), takla mksud sy g pulau ke gitu..konon2 sy dh terlepas kenangan berbulan madu. Sedangkan saya tahu pada masa itu suami sy kekurangan wang dan tidak mampu memenuhi kehendak saya itu. Bila sy kenang semula, sy memang tak mengenang budi, sedangkan encik ini telah bersusah payah memberi kesenangan pada saya selama ini. Encik inilah yang memasakkan makanan utk sy dikala sy sakit. Saya masih igt sy sakit perut cirit birit smpai demam2 dan lembik sbb muntah, encik inilah yg menyediakan telur masak separuh supaya tenaga sy kembali. Entah berapa kali telur masak separuh terpecah, terlebih masak, terkurang masak yg encik ini sdiakan sehingga memenuhi kriteria yg saya mahu. Encik inilah yang menjaga saya bila sy lemah selepas bersalinkan anak kami. Encik ini terlalu baik dan anugerah terbaik dalam hidup saya. Saya akan berusaha menjadi isteri yang baik. Terima masih encik suami. Semoga perkahwinan ini berkekalan sehingga ke akhir hayat. Amin.

5 comments:

Me said...

syahdu pula membaca entry puan sarah yang ini..sobsob..T _ T. Semoga bahagia bersama dunia dan akhirat.Amin.

ummie said...

tahniah sarah..tak sangka anniversary kita dekat2 je...cuma thn je berlainan..semoga bahagia..

sisanizu said...

tq kak ummie desu..semoga bahagia jugak,,sayangilah suami kita..:>

amie said...

tahniah siti sarah.anda memang bertuah kerana memiliki suami yang sangat baik dan memahami macam peja.drp apa yg saya lihat,dengar dan jugak alami,anda sangat2 bertuah.semoga sentiasa berbahagia selama2nya.bila pulak sy nk buat n3 mcm hang n kak umie ye.ho ho ho

sisanizu said...

TQ ct aminah. sy sekeluarga mendoakan ct aminah dimurahkan rezeki dan mengecapi kebahagian..dan boleh tulis entry mcm sy dan kak ummie jugeee.:>

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...