Wednesday, April 24, 2013

Semakan pemilih dan Lokasi Mengundi PRU13

Rakan-rakan dan sahabat semua. Jangan lupa mengundi. Ini merupakan kali kedua saya akan mengundi, insya Allah. Undian rakyat Malaysia pada PRU13 5 Mei ini akan menentukan parti manakah yang akan menerajui kerajaan Malaysia untuk 5 tahun akan datang. Selamat menunaikan tanggungjawab. 

Mungkin disebabkan Barisan Nasional telah memerintah lebih 50 tahun, menyebabkan rata-rata rakyat malaysia sudah keliru antara kerajaan dan parti. Mengundi parti mana-mana adalah hak masing-masing. Ada antara ayat2 beberapa org yg pro BN berkata pegawai kerajaan mesti undi kerajaan. Walhal kerajaan tidak bertanding. yang bertanding adalah parti. Pilih mana2 calon yang anda yakin dan cukup berwibawa untuk menerajui kerajaan Malaysia sehingga PRU14 nanti. Selamat mengundi.

Sila semak daftar pemilih : http://daftarj.spr.gov.my/semakpru13.aspx

4 comments:

Fizah said...

kalau tak tunai janji..5 tahun UBAH lagi..tak gitu? kikiki

p/s sy juge pengundi kali pertama...cuaks lebey ni..

Fatima Saiful said...

kak sarah mengundi mane???hasben saye guna alamat GV, so die undi kat ILKAP. berharga woo undi org selangor.hehehe...
aik fizah apsal kamu pertama kali??apsal 5thn lepas kamu tidak mengundi??tp aku pon berdebar gak.mcm ala2 masuk dewan periksa nk bwk ic bagai pastu org cek itu ini.pastu PANGKAH!hahaha...**opps ibu tengah sarat thn nih harap dipermudahkan..amin~!!

Suliana said...

su baru nak undi tahun ni. :-)

sisanizu said...

fizah. slmt mengundi..hehhe
take, sy mengundi kat kelantan
Su, nape baru nk mengundi ,,sebelum ni tak ngundi eh..apepun pilihlah calon yg bagus, umarak dan ulamak wajib sebaris. kelak Allah persoalkan barisan pemimpin yang kita pilih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...