Thursday, May 13, 2010

Kisah-kisah

Kisah 1:

Keesokan hari selepas sy hntar tesis, tetiba ada cairan kuning2 mcm hingus/nanah kuar dr telinga Muhammad Ashraf. Saya rs infection dari selsema dia. menurut bacaan sy, anak2 yg dihntar nurseri yg kerap dpt ni berbanding anak2 yg dijaga dirumah. kalau setakat naik merah2 kt pelipat badan mcm tengkuk, bahu, celah lengan segala selalu sgt kalau cuaca panas (tp hairannya kalau duduk ngn sy kt umah mase hujung minggu takde pulak naik mende2 tu. Sy pun mahu menjaga dan berduaan dgnnya di rumah. Sy dtg sekejap UKM hantar sesuatu untuk my sv. Then, sy esoknya sy dpt tahu my sv agak marah & bebel sy tak dtg, byk keje nk kene buat ni katanya..

Kisah 2:

Saya ada baca dalam tenet:

"Ia dipanggil breastfeeding amenorrhea atau tiada haid disebabkan menyusu. Anda boleh jumpa doktor untuk memulakan pil noriday atau guna kedah lain untuk kontraseptif. Anda boleh mengandung walaupun tiada period".

*Saya tidak bermaksud apa-apa. Hanya nk tmbah ilmu. Saya masih mengganti puasa Ramadhan yg 30 hari itu sbb dulu sy lahirkan Muhammad Ashraf dan nifas berlanjutan sehingga raya. Sy dh ganti 19 hari. masih berbaki 11 hari. Saya harap sy dpt habiskan cepat2..

Kisah 3:
ade hal .Dr panggil..bye

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...