Monday, December 27, 2010

Kecoh kepoh Malaysia- Indonesia

ha ha..blog kesian kamu yerk..tuan kamu dh mula malas2 menulis pada kamu. Tiada mood. Tp blog, sy cuba sebaik mungkin menulis. baik!

Semua org tahu baru-baru ini ade perlawanan piala suzuki sini lawan sana. Sy sebal hokey..smpai hari ni belum habis kecoh kepoh. Sensitip sgt 'kawan kamu yg dr seberang tu'. Kita dh byk sgt bersabar dgn kerenah si kawan yg tak tahu menghargai itu. Buat perkara2 yg menyebalkan sesuka hati mak tijah smsung jerk selalu. Tp kita masih sabar..sabar..

Si kawan tu demonstrasi2 tulis mende2 tak sopan pasal kita..kita masih sabar..si kawan tu sudah pijak2 dan bakar bendera kita, kita masih sabar..baling najis di kedutaan kita di sana kita masih sabar..mengapa begitu?

Bagi sy,, memang rasional tindakan kerajaan kita..tp kerajaan si kawan itu hanya berdiam diri, membiarkan rakyatnya berperangai childish begitu. sebagai negara berdaulat, kita juga ada maruah..sedangkan si kawan itu bersikap keanak- anak dan tidak matured, kita sabar saja..bagi sy mereka masih mundur dan tidak bertamadun,sebab itu bersikap childish begitu..ade je point nk memanaskan berita di kaca tv..ya sume mencari publisiti dan menangguk di air keruh..

Tv kita? radio kita? sy rase kita di luar sana nun tidak tahu menahu apa yg sedang kwn kita diseberang buat..memburukkan kita di twitter bagai..memang menyebalkan..sehingga org2 luar meyangka kita sedang berperang...oh we dont hav time nk layan sikap bodoh dan kurang matang itu.. mereka selalu berlagak sebagai 'Abg Besar' kepada kita..sy masih igt kata2 menteri luar mereka dalam akhbar..katanya 'rakyatnya mungkin tidak seronok melihat kita yg masih hijau ini lebih maju dr mereka'..lepas tu org di sini memandang rendah dan menganggap mereka golongan kelas ketiga..ya..apa perlu buat..sudah bersikap begitu, memang benarlah begitu...

Sy pun masih sabar..sabar je..takkan berckp perkara yg bodoh2..nnt kita sama bodoh dgn mereka..memang di sekeliling sy ramai, ramai teman2 dr seberang,, tp mereka ini bersikap matang,, mungkin sudah sebati dgn sikap org kita yg matang..aha..kadang2 timbul dalam hati rase tak seronok pada mereka ini..apa boleh buat.jgn kita terjebak jugak dgn perbuatan cap ayam mereka di seberang ..walhal mereka2 yg tinggal di sini menanam impian dalam hati..mahu mendapat kerakyatan Malaysia...bekerja di sini,, menamakan anak2 mereka seperti nama2 anak malaysia..berangan ya kamu....sila balik negara asal..

tp smpai bila kita harus sabar? radio2 masih memutarkan lagu2 seronok2..lagu jika kau tak dtg dsb..konon2 lagu duet kita dgn si kawan seberang itu..sabar ya kamu...sabar lagi..

tepek video lah seketul. Jalur gemilang dibakar

video

2 comments:

Imaan09 said...

lawan kt mesia dah selesai.. ni nk lawan kt sana, risau gak..bukan bleh kira sgt drg tu

sisanizu said...

tu ah..entah selamat tak..dgr citer dorang dh rosakkan stadium kat indonesia . jika stadium di rosakkan orang ramai , perlawanan tidak akan di adakan di bung karno indonesia..

laser2 tu mase perlawanan peringkat kumpulan mase msia kalah pun dh ade..standard lah penyokong bola ni mcm2 kerenah nye..ade kita kecoh kepoh?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...