Tuesday, June 07, 2011

49 Days-perjalanan mencari sahabat yg ikhlas

Di kala sy ade sedikit semangt nk menulis ni kan. Sy nk cerita lah pasal drama 49 days ini. Sy dah tgk drama ini dgn jayanya beberapa minggu lalu. Drama ini mengisahkan Shin Ji Hyun yang telah terlibat dlm kemalangn jalan raya. Dia koma..

Dalam pada dia koma, roh die telah bertemu dgn schedullar. Schedullar ni kononnya macam malaikat maut la. Dia akan dtg jemput mana2 org yg telah tiba waktu ajal dgn menghantar roh org tersebut naik lif utk ke dunia akhirat. Tp memandangkan Ji Hyun masih belum meninggal, tp beliau diberi peluang utk hidup dan bangkit semula dgn bersyarat. Ji Hyun perlu mencari 3 titis air mata IKHLAS daripada sahabat dan org2 yg disangka menyayanginya selain daripada ahli keluarga sendiri. Beliau diberi mase selama 49 hari. Tetapi bagi berjumpa dgn sahabat2 dan org2 tersebut, rohnya dibenarkan memasuki badan Song Yi Kyung semasa Yi Kyung sedang tidur.

Ji Hyun sangka mudah saja hendak mendapatkan air mata ikhlas org yg menangis menyayangi beliau. Tp sebenarnya dia silap. Ini kerana sebenarnya kebanyakan rakan-rakannya hanya bermuka-muka dan tidak ikhlas terhadapnya. Mereka hanya berpura-pura berkawan dgn beliau. Setelah beliau sedar 49 hari telah hampir berakhir sedangkan hanya satu sahaja air mata yg beliau dapat iaitu daripada Han Kang, iaitu lelaki yg selama ini rupenya sayangkan dia.

Best la jugak citer ni. nk lihat kesudahan, sila tonton. Citer ni agak sad ending...tp sy suka sbb mcm lain la sikit drpd drama2 sebelum ni..

2 comments:

amie said...

drama yang lain daripada yang lain. i like.dah la hero mcm daniel wu.mencari sahabat yang ikhlas di dunia yang penuh dugaan ini mcm mencari jarum yang terjatuh dalam air laut.

sisanizu said...

hmm danial wu versi korea..ha ha..ct aminah, cerita ini agak sedih..he he..teringat 'unni..unni..unni...';p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...