Sunday, November 28, 2010

Update Muhammad AShraf

1. Dalam minggu ni (22hb-26 Nov) Muhammad Ashraf boleh habiskan susu sebanyak 5Oz di sekolah..wah..rase gembira dan tekejut. Bila pegi ambil kat sekolah,,cikgu ckp susu Ashraf tak cukup..cikgu terpaksa ulangckp sebab sy yg takut sy salah dengar cikgu ckp..hu hu.. Yelah,muhammad Ashraf ni mmg sejak kecik lagi tak suka minum dr botol..sanggup berlapar tunggu mama..Sebab tu Muhammad Ashraf ade abg susuan nama Muhammad Zaim. (Dr M 's son).. Ni lah abgnya lahir 30 April..Muhammad Ashraf 30 Julai. Ini anak sy jugak okey..sudah 2 org rupenya anak beta..isyk isyk..

*Muhammad Za'im (pic from fb kakaknya madihah)
2. Sy sgt seronok mase famili dtg ramai hari tu bila Ashraf pandai bersalaman dengan semua org dgn meletakkan tgn org kat pipi dia belah kiri sambil senyum dgn menunjukkan baris giginya. Kelakar setiap kali salam akan gelak2 smbil buat muka comel. Kalau mama ngn abah yg nak salam selalunya dia tak layan smbil tepis tgn mama ngn abah.pandai pulak pilih org nk salam2 nih.
3. Sejak balik dr mjlis tawfiq hari ahad baru2 ni..dia sgt rajin bejalan..nmpak lebih komfiden dan ade kesungguhan nk berjalan. Penah sy tgh basuh pinggan dia berdiri sebelah tepi pastu dia buat suara smbil buat isyarat tgn, sy pun hulur tgn sy,,dia tarik smbil bejalan laju dgn pegang jari sy, suruh sy ikut keliling umah dan ….lastly dia suruh sy duduk dekat bantal oshin sy (tmpat sy selalu baring menyusu dia)..mulutnya bising..nak menyusu,,nk dahaga agaknya. Ini video muhammad ashraf tgh bejalan smbil makan ubi goreng (sila abaikan keadaan rumah itu).
video
4. Kelakar bila sy ngn suami tgh layan tv,,tetiba dia pegi buka cabinet tv kuarkan joystick PS2 dan bg kat abah, pastu siap duduk atas riba abah smbil mulut bising pastu tgn dok tunjuk2 kat tv..suruh abah dia main PS2..(aduh,,budak ini sudah pandai pulak pasal main PS2 ni) selagi tak tukar kepada game PS2 selagi tu mulut dia bising..bila dah buka game, muka die excited nk tgk abah main (mama sgt marah okey..i dun like). Kadang2 dia pulak lebih2 nk main sekali, dua2 org pegang joystick…
5. Muhammad Ashraf sgt byk makan nasik.nonstop. pastu suka minum air glukos yg dicampur sunQuick. Pastu suka suka sgt minum teh ais ..marah kalau bg dia minum air suam je (ape kelass)
6. Suka bawak bekas biskut tiger perisa coklat suruh mama atau abah bukak sbb nak makan.
7. Boleh sebut ‘mama’ & ‘abah’ dgn clear…Cuma masih tertukar kengkadang panggil mama dgn panggilan abah atau sebaliknya. Kengkadang malas sebut, tp sengih nmpak gigi jer bila tanya mana abah? Hanya mata je berpaling tgk abah
Next. Cerita percutian di PD ^_^

4 comments:

Imaan09 said...

seronotnyee..dah bleh panggil abah n mama,ruhil saya nak kena panggil 'ibu' lambat sket laa..
erm, beshnye selera makan ashraf..makan cm orang dewasa..n still reverse cycling baby..

sisanizu said...

Tp imaan kamu dah terer jenjalan. lg pun iman lg muda dr ashraf kan..he he..

Suliana said...

asyraf dah pandai main PS 2 ke.. hehe. nasib baik aqil tak de ps, klu tak, tak leh tgk tv la. aqil pndai tgk laptop cite upin ipin je.. nak tgu dia tido baru leh main tenet.. :-)

sisanizu said...

takde la paham lg main..tp gaya tekan2 joystick betul2 mcm tgh main (syok sendiri je budak tu..)ashraf suka sgtla tekan2 keyboard laptop..gerakkan jari mcm org tgh menaip.rimas betulla nk wat keje sibuk ngn dia..tak pandai request tgk katun lg tp tahu kalau display gambar2 dia..sengih malu2..^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...